orangetmajs

Veckoreflektion v. 7

Publicerad 2015-02-12 15:19:44 i Allmänt,



Veckan startade med att jag skyndade iväg upp till Universitetsbiblioteket uppe vid Humanisten dit jag hade beställt en bok om Biskopsgården.



Boken var skriven på 60-talet och jag föreställde mig att detta skulle vara ett utmärkt sätt att studera historien kring stället. Efter att ha hämtat denna bok hastade jag min väg till tåget som skulle ta mig mot Töreboda och huset min mamma bor i. Väl på tåget satte jag mig i lugn och ro och började med spänning läsa inledningen.


Vad jag inte hade förstått innan men nu insåg var att boken handlade om en helt annan Biskopsgård. Boken var inte en skildring av miljonprogrammet kring svarte mosse utan en bok om en gård nära Karlstad.


Jag misströstade bara lite och satte sedan igång med att bekanta mig med rätt sorts Biskopsgård genom att söka på #biskopsgården på instagram. En intressant söknig som gav många olika perspektiv av väldigt olika människor och hur de ser på stället.

Torsdag innebar handledning med Anna och Katti. Det är alltid välkommet och uppskattat, även medstudenterna kom med kloka förslag och respons. Jag hade med mig en bild på ett hus som alltid fashinerat mig. Ett ruckel till gatukök som ligger mitt på hållplatsen Väderilsgatan. Byggnaden var egentligen det första jag kom att tänka på när Nike nämnde Biskop. Jag har sätt det ett antal gånger och det har aldrig varit utan väldig nyfikenhet.


Funderar på att kartlägga detta på alla sätt och vis. Vad tror vi om det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Jag är bildlärarstudent som pluggar på HDK. Denna blogg är ett medel för att dela med mig av det som görs till resten av världen. Framtiden är orange!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela